Věk:



Národnost:


Pohlaví:


Jste student / pedagog?


Do jaké společenské vrstvy si myslíte, že patříte?



vyšší

Pohybujete se v prostředí, zabývajícím se environmentální výchovou?


____________________________________________________________

1. Pomáháte alespoň občas lidem v nouzi? (Myšleno alespoň jedenkrát ročně)





2. Je důležité vychovávat děti k ohleduplnosti a solidaritě k ostatním?






3. Myslíte si, že je budoucnost dítěte nejvíce závislá na jeho finančním zabezpečení?






4. Trávíte často a rádi svůj volný čas v přírodě? (Myšleno alespoň jedenkrát za týden)





5. Víte co znamená pojem trvale udržitelný rozvoj (život)?





6. Dokázali byste si představit život bez internetu, více ve společnosti a v přírodě?





7. Vnímáte bezdomovectví jako velký problém?





8. Myslíte si, že je důležité, aby děti trávily svůj volný čas mezi kamarády a pokud možno co nejvíce v přírodě?





9. Je podle vás materiální vlastnictví pro život důležité?





10. Mobilní telefon měníte jednou za dva roky (nebo i častěji)?





11. Víte, že součástí výuky jednotlivých předmětů ve školách je i environmentální výchova?





12. Myslíte si, že je přirozené, aby schopní jedinci žili v komfortu a ti méně schopní v chudobě?





13. Vadí vám rozrůstání se velkých obchodních řetězců?





14. Myslíte si, že je při výchově dětí důležité, aby byly empatické (uměly se vcítit) a sociálně citlivé?





15. Vnímáte přírodní jevy a katastrofy kolem sebe a zamýšlíte se nad příčinami?





16. Věříte, že globální oteplování je "nafouknutá bublina"?





17. Myslíte si, že každý jedinec je "svého štěstí strůjce"?





18. Myslíte si, že je pěstování dobrých mezilidských vztahů pro život velice důležité?





19. Myslíte si, že je důležité, aby se děti učily spolupráci a porozumění k potřebám ostatních?





20. Kupujete radši české (místní) výrobky, i když jsou mnohdy dražší, než ty z dovozu?





21. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Environmentální výchova učí především to, jak pečovat o rostliny a zvířata v okolí.





22. Jste spokojeni s dobou, ve které žijete a s děním kolem vás?





23. Myslíte si, že je nezaměstnanost naprosto přirozený jev ve společnosti?





24. Byli byste ochotni vzdát se (alespoň z části) svého blahobytu kvůli zajištění budoucnosti pro lidstvo na dalších 200 let?





25. Myslíte si, že přírodní zdroje lidstvo ještě dlouhou dobu nevyčerpá? (Myšleno v horizontu 100 - 500 let)





26. Myslíte si, že jsou pravdivé zvěsti (nebo i vědecká tvrzení) o konci světa nebo lidstva?





27. Jsou pro vás rodinné vztahy na předních místech v důležitosti?





28. Přispíváte alespoň občas na nějaké charitativní projekty? (Myšleno alespoň jedenkrát za měsíc)





29. Věříte vědeckým tvrzením o možné kolonizaci planet v budoucnosti?





30. Věříte televiznímu a internetovému zpravodajství? (Myšleno tak, zda si nemáte potřebu některá tvrzení ověřovat i u jiných zdrojů)





31. Snažíte se prohlubovat svoje znalosti a aktivně vyhledávat nové informace (nejen ty, jež jsou potřeba k vaší práci nebo studiu)?





32. Jste pro-sociálně zaměřeni?





33. Rozhodujete se vždy na základě vlastního svědomí?





34. Ovlivnila vaše postoje a názory nejvíce vaše rodina / učitelé ve školách?





35. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Program udržitelného rozvoje nejvíce usiluje o naplnění lidských potřeb i pro budoucí generace.





36. Myslíte si, že udržitelný rozvoj (život) je podmíněn hlavně soustavným růstem HDP (hrubého domácího produktu)?





37. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Ekologická stabilita je schopnost ekosystému odolávat vnějším vlivům a je dokladem provázanosti jednotlivých článků systému a jejich funkcí.





38. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Proces, kdy začal člověk jako geologický činitel negativně ovlivňovat ekologické funkce krajiny, započal již v neolitu (mladší doba kamenná). V této době totiž došlo ke vzniku zemědělství a s tím spojeného soukromého vlastnictví a rozvrstvení společnosti.





39. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Povaha člověka je z části dána geneticky a z části výchovným působením rodiny (zejména matky) a společnosti.





40. Myslíte si, že je pravdivé tvrzení: Kvalita života, jako jeden z ukazatelů udržitelnosti rozvoje, je závislá na vzájemném působení složek existence člověka (vědomých i nevědomých, materiálních i duchovních), které se podílejí na dosažení štěstí a životní pohody.





41. Myslíte si, že vysoká kvalita života nejvíce závisí na neustálém ekonomickém růstu?





42. Myslíte si, že mezi základní principy udržitelného rozvoje patří: propojení ekonomické, ekologické a sociální oblasti?





43. Blahobyt je podmíněn tím, jak je daná společnost ekonomicky aktivní. Silné státy zaručují vysoký blahobyt, slabé státy potom nízký blahobyt. Je toto tvrzení pravdivé?





44. Vidíte ve výchově a vzdělávání ke konkurenceschopnosti nějaký negativní prvek?





45. Myslíte si, že je současná multikulturní a environmentální výchova pro člověka důležitá?





46. Myslíte si, že je velice důležité, aby děti vyrůstaly co nejdéle v přímém kontaktu s jejich matkami?





VELICE VÁM DĚKUJI ZA VYPLNĚNÍ TOHOTO DOTAZNÍKU. Pro odeslání odpovědí prosím klikněte na tlačítko "ODESLAT".